catering dietetyczny warszawa

Jak zdrowo się odżywiać?

Czy jesteś pewien, że wiesz jak się zdrowo odżywiać? Czy wiesz, jak groźny potrafi być cukier i inne substancje słodzące w naszej codziennej diecie? Jeśli chcesz dowiedzieć się czegoś o zdrowym jedzeniu oraz lepiej poznać catering dietetyczny z Warszawy, to zapraszam do artykułu.

Cukier nie osłodzi nam życia

Cukry proste to głównie cukier, który zazwyczaj mamy w swojej kuchni. Znajduje się on w różnego rodzaju słodyczach, żelkach, czekoladach. Okazuje się, że coraz częściej stosuje się go w wielu innych produktach np. w chlebie, wędlinach, sosach warzywnych i przyprawach. Z tego też powodu warto czasem przeczytać etykietę, na której są wypisane składniki (oraz niekiedy alergeny dla osób z alergiami). W składzie produktu cukier zazwyczaj ukrywa się pod różnymi nazwami. Może to być np. sacharoza, fruktoza, glukoza, laktoza, cukier, słód jęczmienny, syrop słodowy jęczmienny, syrop glukozowo-fruktozowy, syrop klonowy, syrop z agawy, syrop kukurydziany, syrop daktylowy, zagęszczony sok jabłkowy lub winogronowy. Wybierając catering dietetyczny, który ma być zdrowy warto sprawdzić czy proponowane posiłki nie zawierają ukrytego cukru. Z pewnością dobrym i zdrowym wyborem będzie catering dietetyczny Warszawa od FitCatering.

Co zamiast cukru?

Jednak dlaczego cukier jest tak groźny? Jest on główną przyczyną otyłości i nadwagi, dlatego warto ograniczyć, a nawet wyeliminować jego spożycie. Na początek można po prostu wykluczyć wszelkiego rodzaju słodycze i słodkie przysmaki. W drugiej fazie można wziąć się za mniej oczywiste źródła cukrów (tutaj ważne jest czytanie składu). W eliminacji cukru w diecie mogą pomóc… zwykłe śliwki kalifornijskie. Są one słodkie, co powoduje, że są one doskonałym zamiennikiem dla zwykłych słodyczy. Nie są dosładzane. Znajdują się w nich tylko cukry naturalnie występujące w owocach, a oprócz tego są cennym źródłem błonnika pokarmowego, potasu oraz witaminy K. Warto wzbogacić naszą dietę o owoce, ale nie powinno być ich więcej niż 200-300g dziennie, ponieważ mimo tego, że są zdrowe to nadal są źródłem wyżej wymienionych cukrów prostych.

Słodkie owoce — słodkie życie

Owoce w przeciwieństwie do warzyw należy jeść z umiarem — ich niekontrolowane podjadanie sprzyja tyciu i odkładaniu się brzusznej tkanki tłuszczowej, a w konsekwencji chorobom metabolicznym. Nie należy również pić dużej ilości soków i słodkich napojów — jest to ogromna dawka cukru i chemicznych dodatków. Soki owocowe powinny być jedynie dodatkiem. Picie soków i napojów w dużych ilościach sprzyja procesowi zwanym glikacją, który polega na przyłączaniu się cząsteczek glukozy do białek, co upośledza ich funkcjonowanie i przyspiesza starzenie organizmu. Odpowiada on także za wzrost wagi, podwyższanie poziomu trójglicerydów we krwi i otłuszczanie wątroby.

Ważna jest również pora i regularność spożywania posiłków. Najlepiej jadać między 3 a 5 posiłków dziennie. Co do optymalnej pory posiłków — śniadanie najlepiej zjeść do godziny po przebudzeniu, obiad w porze największej aktywności w ciągu dnia, a kolacje nie później niż 2-3 godziny przed snem. Naprawdę warto ograniczyć cukry proste w swojej diecie oraz przestrzegać zasad prawidłowego odżywiania. Sprawia to, że człowiek czuje się lepiej, nie jest załamany z powodu swojej wagi oraz można zaoszczędzić trochę pieniędzy, ponieważ nie kupuje się batoników lub innych słodkich przekąsek.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *