Dlaczego należy zadbać o zdrowe tłuszcze w swojej diecie?

Do niedawna panował mit, że wszystkie tłuszcze są szkodliwe dla naszego zdrowia. Nie jest to jednak prawda, ponieważ tłuszcze, obok białek i węglowodanów, są ważnymi makroskładnikami w diecie każdego człowieka. Należy jednak pamiętać, że tłuszcze powinny być wybierane selektywnie, ponieważ tłuszcze nasycone mogą nam tylko zaszkodzić i pogorszyć nasze samopoczucie. Catering dietetyczny Wrocław korzysta z usług dietetyków, dzięki czemu ich plany żywieniowe składają się z jakościowych i zdrowych produktów.

Rola tłuszczów w organizmie

W codziennej, zbilansowanej diecie tłuszcze powinny stanowić około 30% całości pożywienia. Te elementy pełnią szereg funkcji strukturalnych i regulacyjnych w naszym organizmie, dlatego nigdy nie należy ich wykluczać z codziennej diety (stwierdza Fit Body). Podstawą powinny być zdrowe tłuszcze pochodzenia roślinnego, z których najcenniejsze są tłuszcze nienasycone. Do najlepszych źródeł zdrowych tłuszczów należą: ryby (łosoś, makrela, tuńczyk), orzechy (włoskie, migdały), nasiona (len i chia), awokado, oleje roślinne (oliwa z oliwek), gorzka czekolada (minimum 70% kakao). Tłuszcze z tej grupy dają uczucie sytości na długi czas, a także normalizują procesy metaboliczne.
Zdrowe tłuszcze mają tak wiele innych pozytywnych skutków dla naszego organizmu. Dostarczają nam energii i siły, regulują poziom glukozy, normalizują produkcję hormonów płciowych. Catering dietetyczny Wrocław doskonale wie, jak ważne są te makroelementy, dlatego do codziennego menu wybiera tylko najzdrowsze tłuszcze.


Opublikowano

w

,

przez

Tagi: